2017, UN BON ANY PER AL VI AMB DO A ESPANYA

Comments off 1577 Views0


Ara que arrenca un nou any és bon moment per fer balanç d’allò que ens ha deixat el passat. I pel que fa al món del vi, podríem dir que no ha estat un mal any, especialment per al vi amb denominació d’origen.

Segons les dades ofertes per l’Observatorio Español del Mercado del Vino (OEMV), durant el primer semestre de 2017, les vendes de vi amb DO van representar el 73% de la facturació total del vi a Espanya, la qual xifra suposa un 47,4% del volum total de vi venut en el mercat interior.

Per categories, els vins tranquils s’emporten la millor part del pastís, amb unes vendes que superen els 76 milions de litres. Els vins escumosos amb DO, per la seva banda, es disparen i creixen un 18%, mentre que els vins d’agulla i els vins de licor (sempre amb DO) van veure reduït el seu consum en un 22 i un 7% respectivament.

Dins la categoria de vins tranquils, el vi negre és el més consumit, amb un 75% del total venut, que equival a quasi 60 milions de litres. Li segueix, encara que de lluny, el vi blanc, que puja fins als 16,4 milions de litres, i ja a més distància el vi rosat que, malgrat els seus escassos 3 milions de litres, va guanyant presència a les taules, amb una pujada del 10,3%.

Segons comenten des de l’OEMV, malgrat les bones dades de les vendes de vins amb denominació d’origen, el consum de vi a Espanya ha patit un lleuger descens. Això és degut al fet que s’han reduït les compres de vins sense denominació, i això afecta de manera directa a les xifres de consum global. Però fins i tot en aquest descens podem trobar alguna cosa positiva, i és que, per primera vegada en quatre dècades, el consum intern ha frenat la seva caiguda per situar-se en 21 litres per persona i any.

Les raons que justifiquen aquest bon moment del vi a Espanya són múltiples segons els experts, però molts asseguren que l’àmplia oferta, la millora en l’etiquetatge i el millor servei en la restauració són algunes de les claus per entendre aquest repunt del món del vi.

Sigui com sigui, des d’Aribau celebrem les bones dades i esperem que aquest 2018 serveixi per continuar incrementant les vendes de vi, una beguda que és part indivisible de la nostra cultura i de la nostra gastronomia.