2018, MAJOR FACTURACIÓ PERÒ MENYS VOLUM

Comments off 1216 Views0


Com ja ve sent tradició, comencem el 2019 fent un balanç del que ha succeït en el món del vi durant el 2018, marcat per un augment en la facturació de les exportacions espanyoles de vi. I ja de pas, carreguem les piles abans de la visita de ses Majestats els Reis d’Orient!

Un inici d’any immillorable

Tal como recordàvem fa poc, el 2017 va tancar amb un augment de les vendes de vi amb Denominació d’Origen a Espanya, tot i el lleuger descens del consum de vi degut a la reducció de la compra de vi sense denominació.

El 2018, major facturació i menys volum

Segons dades de l’Observatorio Español del Mercado del Vino (OeMv), tot i que el volum de les exportacions de vi ha disminuït, la facturació ha augmentat, degut sobretot a l’increment en els preus de les vendes. Així ho indiquen les xifres dels nou primers mesos del 2018, situant el volum de vi exportat en els 1.460 milions de litres (-15%), per un valor de 2.112€ (+4%), la qual cosa fixa el preu mig del litre en 1,45€ (+22,4%).

En total, durant el 2018 Espanya ha exportat 258 litres menys, però ha facturat 82 milions d’euros més que en l’exercici anterior per l’increment del preu mig (27 cèntims més).

Si entrem al detall, l’evolució dels vins a granel és més gran (+17,2%) que la dels vins envasats (0,8%). Tot i que aquests últims presenten un major increment de la facturació (+0,8%) i arriba fins els 1.643 milions d’euros, amb un preu mig del litre de 2,39€. Dins dels envasats destaca l’augment de les exportacions d’espumosos i “bag in box” (BiB).

En quant a la distribució per mercats, Alemanya és el principal consumidor el volum, i el Regne Unit el principal client en valor. Mèxic és, per altre banda, l’únic país que augmenta les seves compres de vi espanyol envasat tant en volum com en valor.

Menys vi, però més car

No només es nota a les dades d’exportació, sinó que, segons dades de l’OeMv del consum de vi a les llars espanyoles en els últims anys, la tendència és un menor consum de vi però més car. Amb una especial revalorització del vi blanc, que actualment suposa el 31,2% del consum.

Sigui com sigui, a Aribau veiem de forma positiva que, tot i el descens del volum de les exportacions, el preu vagi en augment ja que ho podem traduir com una posada en valor del vi espanyol. Un fet indispensable si volem donar-li al nostre vi el reconeixement que es mereix.