La Barcelona Wine Week ha celebrat aquesta setmana la segona edició, amb la participació de 650 cellers espanyols, i més de 60 denominacions d’origen protegides (DOP) i segells de qualitat, les quals han presentat al voltant de 800 referències noves durant els tres dies de saló.
La fira, amb una gran inclinació internacional, ha buscat generar negoci per cellers, i enfortir la imatge del sector mostrant les seves novetats, el seu dinamisme i com va millorant any rere any. Des de petits cellers amb vocació internacional fins a les marques més emblemàtiques i reconegudes del panorama vitivinícola s’han sumat a l’esdeveniment mostrant una visió amplia i diversa del vi espanyol.
Amb el fi de afavorir la presència igualitària entre cellers i marques particulars, s’ha apostat per un recorregut experiencial pel territori vitivinícola nacional a través d’un format articulat en torn a la gran varietat de zones productores.
D’aquesta forma, els 10.000m2 nets de palau 8 del recinte Montjuïc de la Fira de Barcelona s’han convertit en l’escenari perfecte perquè els productors poguessin contactar amb compradors nacionals i internacionals d’alt nivell i tinguessin al seu abast eines estratègiques per fomentar aquests contactes i les oportunitats de negoci. Disposaven també d’un espai pel networking i la internacionalització, donant a conèixer el nostre patrimoni vitivinícola per impulsar-lo en el mercat internacional.2 netos del palacio 8 del recinto Montjuïc de la Fira de Barcelona se han convertido en el escenario perfecto para que los productores pudieran contactar con compradores nacionales e internacionales de alto nivel y tuviesen a su alcance herramientas estratégicas para fomentar esos contactos y las oportunidades de negocio. Disponían también de un espacio para el networking y la internacionalización, dando a conocer nuestro patrimonio vitivinícola para impulsarlo en el mercado internacional.
En aquesta segona edició ha destacat l’auge de les varietats autòctones i de les atractives propostes dels cellers, moltes d’elles preocupades per la sostenibilitat dels cultius.
L’esdeveniment tanca amb la presència de més de 18.000 professionals, un 20% procedents de 79 països, principalment europeus i estatunidencs. Entre els assistents s’ha comptat amb la presència de 470 grans compradors internacionals de mercats estratègics per l’exportació de vi espanyol convidats per l’organització, que han participat en més de 6.600 reunions d’empresa.
El nombre d’expositors s’ha incrementat un 20% respecte a la primera edició, però J. Antoni Valls, director general d’Alimentaria Exhibitions, ha destacat que el seu major repte “per sobre de tot, ha estat oferir les millors oportunitats de negoci”, i ha apuntat com clau de l’èxit de la fira “la participació de tot el sector i posar l’accent en el vi espanyol de qualitat com valor diferencial”. sin embargo J. Antoni Valls, director general de Alimentaria Exhibitions, ha destacado que su mayor reto “por encima de todo, ha sido ofrecer las mejores oportunidades de negocio”, y ha apuntado como clave del éxito de la feria “la participación de todo el sector y poner el acento en el vino español de calidad como valor diferencial.”