LES DENOMINACIONS D’ORIGEN CATALANES REFORCEN EL SEU LIDERATGE

Comments off 1365 Views0


Aquesta passada setmana coneixíem les dades de l’informe Nielsen sobre el consum de vi, i que és encarregat anualment per l’Institut Català de la Vinya i el Vi (INCAVI). Segons les dades d’aquest informe, les denominacions d’origen catalanes reforcen el seu lideratge, augmentant la quota de consum en el mercat intern en 2,52 punts, passant del 33,19% de 2016 al 35,71% en 2017.

Segons aquest informe, pràcticament totes les denominacions d’origen catalanes pugen a Catalunya, especialment pel que fa al consum en restaurants. Així, malgrat que la denominació d’origen més demandada pels consumidors als restaurants segueix sent la Rioja, amb un volum del 27,13%, és seguida ja per dues denominacions d’origen catalanes: la DO Catalunya, amb un 11,79% i una pujada d’1,25%, i la DO Penedès, amb un 10,91%, que experimenta una baixada de 0,91%.

La DO Penedès, juntament amb la DO Empordà, són les úniques dues DDOO catalanes que pateixen una lleugera baixada. La resta de denominacions d’origen experimenten un increment en la demanda. És el cas de la DO Terra Alta que, amb un 3,45% de quota de mercat, puja 1,18% punts; o Costers del SEgre, que puja 0,03% i se situa en un 2,70%. També la DO Montsant puja 0,36% punts per situar-se en un 2,39% de quota de mercat.

Respecte a la demanda en botigues, la DO Penedès segueix sent la DO que més es ven, seguida molt de prop per la DO Catalunya. La resta de les DDOO catalanes apareixen aquí si més allunyades de les primeres posicions.

En línies generals, les xifres de l’estudi Nielsen indiquen que el mercat del vi amb denominació d’origen augmenta en Catalunya en un 3,96% en volum i un 7,68% en valor. Igual d’interessants són les dades que indiquen que el consum del vi amb denominació d’origen augmenta no només en Catalunya sinó en tot l’estat espanyol, creixen més que el consum de vi sense denominació d’origen. Xifres positives per al sector, i que animen a continuar treballant per aconseguir que augmentin any rere any.