TENDÈNCIES DEL MÓN DEL VI PER A AQUEST 2024

Estrenem nou any i això suposa nous reptes, i el món del vi no podia ser menys. Però, quines són les tendències que marcaran aquest 2024 en el món vitivinícola? Desgranarem les més destacades a continuació.

La sostenibilitat, punta de llança en el sector vitivinícola

Queda patent que el canvi climàtic és ja un fet. Aquest canvi climàtic, com és evident, està tenint conseqüències en el sector vitivinícola i en el procés de producció del vi. La sostenibilitat s'ha tornat, per tant, una de les urgències per a aquest 2024. El sector ja està adoptant mètodes d'agricultura sostenible, pràctiques de reg que ajudin a treure el màxim partit dels recursos hídrics disponibles, i evitant tot el que es pugui el desaprofitament. Els vins biodinàmics i orgànics estan augmentant les seves vendes gràcies al seu respecte pel medi ambient, aspecte que agrada al consumidor.

Canvi en l'etiquetatge dels vins

La Unió Europea obliga els cellers a introduir nous canvis en les seves etiquetes, més en concret, aquesta nova exigència s'aplica als vins que hagin finalitzat la seva elaboració a partir del 8 de desembre. Quins canvis s'inclouen en el nou etiquetatge?

Des d'ara, els vins han d'incloure en la seva etiquetat informació sobre les calories i els ingredients del producte, deixant així enrere l'excepció que tenien. En el cas de les calories, hauran de ser visibles en l'etiqueta, i que el consumidor pugui trobar fàcilment aquesta informació. No obstant això, en el cas de les dades relacionades amb els ingredients, la UE permet incloure en l'etiqueta un codi QR que remeti a una web en la qual el consumidor trobi tota aquesta informació.

Els vins blancs en auge

Ja és un fet: el sector nota un increment en la demanda de vi blanc, així com canvis en la criança. Com hem comentat, a més creix l'interès pels vins biodinàmics i orgànics, així com pels vins sense alcohol. Això suposa tot un repte per als productors i els obre noves oportunitats de mercat.

Revolució en els mercats

Informes recents recullen l'interès del comprador per adquirir vins de categoria més premium per a fer un consum d'ells a casa.

A més, el sector està fent grans esforços per atreure a un públic més jove, adaptant-se als seus gustos i amb noves campanyes de màrqueting, fent arribar el missatge del vi com a beguda cultural i gastronòmica.

D'altra banda, el mercat espanyol continua explorant nous mercats com són l'asiàtic, el d'Amèrica Llatina o Àfrica. Zones que ofereixen un gran potencial de creixement per a l'exportació.

La Intel·ligència Artificial arriba al sector vitivinícola

A conseqüència de l'aprofitament dels recursos disponibles, la Intel·ligència Artificial (IA) passa a ser una tecnologia clau. Aquesta ajuda a la millora de la traçabilitat i la qualitat del vi, optimitzant la gestió de les vinyes en tots els processos de producció de la beguda. D'aquesta manera, els enòlegs i elaboradors, amb tota la informació recopilada, poden prendre millors decisions.

COMPARTEIX AQUESTA NOTÍCIA