EL NADAL DE CODORNÍU NO ES FA SOL

Comments off 551 Views0


El període nadalenc està arribant al seu final. Estem només a l’espera de la nit de Reis i de menjar-nos el tant esperat Tortell de Reis. Per això, ara que el 2020 arriba amb força, volem tornar a l’inici i parlar-vos de l’anunci de Codorníu, estrenat a principis de desembre de 2019.

Cada any, quan comença el compte enrere per al Nadal, són moltes les marques que aposten per relacionar els seus productes amb valors com la família, l’amistat o l’amor. Nosaltres, com a espectadors, esperem amb impaciència aquests anuncis que ens fan desitjar el Nadal, creant-nos la necessitat de viure amb intensitat aquestes festes.

Si hi ha una cosa que tots tenim en comú durant aquestes dates és que seguim un procés: muntem l’arbre de Nadal, assistim a diversos dinars i sopars, comprem regals, ens retrobem amb els nostres amics i familiars, etc. I d’això ens parla Codorníu en el seu anunci d’enguany. “El Nadal no es fa sol” és l’eslògan triat per a una campanya que fa un homenatge a totes les persones que tenen ganes de celebrar però sobretot a aquelles que preparen el Nadal amb il·lusió per a què surti bé.

Una veu en off ens acompanya durant tot l’anunci, fent un paral·lelisme entre l’esforç que implica preparar el nadal amb la feina que hi pot haver darrere de cada ampolla de cava: “El Nadal no es fa sol. Es fa amb dedicació, amb paciència i amb molt d’amor, com mereixen totes les coses que valen la pena. Per això cada any ho tornem a fer, tant tu com nosaltres.”

La relació entre el vi o el cava, amb la gastronomia i les trobades amb amics o familiars és evident i així ho volen potenciar també les marques amb els seus anuncis. De fet, és precisament durant aquestes trobades quan es consumeix més vi. Així ho demostren els resultats d’un informe proporcionat per l’Organització Interprofessional del Vi d’Espanya (OIVE), que detalla que els caps de setmana o festius, durant les trobades familiars o mentre preparem el sopar són els moments preferits per consumir vi. El 50% dels enquestats ho fa acompanyant un dinar, un 38% durant el seu temps d’oci i un 24% durant alguna celebració especial.

Els anuncis de Codorníu segueixen el mateix patró: compartir un context i uns valors que reforcin la relació de confiança entre marca i client. Per això és molt important la configuració dels espais (llar, ambient nadalenc, mansió, apartament, etc.), els colors (resaltant el producte amb els colors verd i daurat associats al cava d’entre altres colors més neutrals com el blanc) i el llenguatge verbal (com la cançó o els diàlegs).

La casa Codorníu és el que es coneix com una empresa amb solera. És l’empresa més antiga d’Espanya i ocupa el lloc 17 en el rànquing mundial. El document més antic que es conserva i que fa referència a l’activitat vitivinícola de la família Codorníu data del 1551. Avui, el grup Codorníu Raventós és el propietari de vinyes més gran d’Europa, amb més de 3.000 hectàrees en propietat.