AQUESTS SÓN ELS MOMENTS PREFERITS PER CONSUMIR VI

Comments off 478 Views0


L’Organización Interprofesional del Vi d’Espanya (OIVE) presentava recentment els resultats d’un estudi portat a terme entre 1.800 persones amb l’objectiu de conèixer millor quines són les motivacions que porten als consumidors a decantar-se per una copa de vi en detriment d’altres begudes.

Les conclusions d’aquest estudi, presentat sota el títol Mapa Motivacional del Consumidor de Vino en España, són molt útils per entendre als consumidors de vi i, en especial, per als cellers, que gràcies a aquest estudi poden profunditzar en les estratègies a seguir per arribar millor als seus potencials consumidors.

 

Quins són els moments preferits per al vi?

L’estudi no deixa dubtes: durant els àpats (50%), en moments d’oci (38%) i durant celebracions especials (24%).

La majoria dels enquestats relacionen vi i gastronomia de forma directa. Els dinars i els sopars són els moments del dia de més consum. En el cas del dinar arriba fins al 86% d’enquestats, amb un increment del consum quan parlem de carn (26%), de peix (16%) o paella (14%), davant la cervesa, que acostuma a ser l’escollida quan parlem d’aperitius i tapes.

És durant el cap de setmana quan es concentra majoritàriament el consum de vi, especialment els diumenges (26%) juntament amb els dies festius, moment en què destaca especialment el consum de caves i escumosos. Així, el Nadal, pel seu caràcter de celebració, segueix concentrant el consum d’escumosos, amb un 80%.

Segons aquest estudi, el vi es perfila també com un enaltidor de moments quotidians, acompanyant el dia a dia dels enquestats. I és que un dels moments que es comenten per consumir vi és, per exemple, el moment de preparar el dinar o el sopar. També la companyia condiciona el tipus de beguda i fins i tot el tipus de vi que es tria.

Respecte als espais on es consumeix vi, el 54% del consum es produeix a casa, davant el 43% que té lloc fora. Un cop al carrer, els establiments tradicionals concentren el 36% del consum i les terrasses a l’aire lliure el 24%, juntament amb altres locals classificats com a “elegants i sofisticats”, que concentren el 12%, i els “íntims i acollidors” amb el 8%.

L’estudi escenifica també el sentit de pertinença a un grup que comporta el consum de vi. I és que, després d’anys de caiguda en el consum, la tendència està a l’alça, i l’etiqueta #winelover a xarxes socials és un clar indicador d’aquesta situació.