ARRIBA LA PRIMERA EDICIÓ DE LA BARCELONA WINE WEEK

Comments off 222 Views0


El pròxim dilluns 3 de febrer s’inaugura la primera edició de la Barcelona Wine Week, la nova fira de vins organitzada per Fira de Barcelona a través de la seva societat Alimentaria Exhibitions, i que té com a objectiu convertir-se en la plataforma vinícola més gran de l’estat per mostrar als operadors internacionals l’extensa oferta i la qualitat dels vins que s’elaboren a Espanya.

Prop de 550 empreses participaran d’aquest saló on estaran representades 40 de les 95 Denominacions d’Origen vinícoles que hi ha a Espanya. Per superfície i nombre d’empreses expositores, Catalunya serà la que comptarà amb més presència, seguida de Castella i Lleó, La Rioja, Euskadi i Navarra.

El saló, que constituirà un recorregut sensorial pel territori, estarà dividit en dues grans àrees: la BWW Lands, on estaran situats els cellers organitzats per Denominacions d’Origen, així com altres segells de qualitat i vins ecològics i biodinàmics; i BWW Groups & Complements, on s’instal·laran grans grups cellerers juntament amb altres empreses que ofereixen equips, accesoris i serveis orientats al sector. A més, en el saló també participaran els destil·lats, que comptaran amb un espai propi: Barcelona Cocktail Art.

Complet programa d’activitats

La Barcelona Wine Week proposarà als visitants un complet programa amb més de 50 activitats que van des d’experiències sensorials o maridatges fins a ponències i taules rodones per debatre sobre el vi, posant l’accent en els seus vincles amb la cultura i la gastronomia.

Alguns dels temes que tractaran els ponents versaran sobre la sostenibilitat i el respecto al territori, noves maneres d’adquirir i consumir vi, el mercat digital del vi, etc.

Programes B2B

Una de les prioritats de la Barcelona Wine Week és augmentar les oportunitats de negoci de les empreses expositores. Així, aquestes podran establir nombrosos contactes amb importadors, distribuïdors, majoristes… estrangers amb l’objectiu últim d’incrementar les exportacions.

Mitjançant el programa BWW Hosted Buyers, el saló ha convidat a uns 300 professionls internacionals provinents de 50 països considerats estratègics per al sector. Cadascun d’aquests compradors especialitzats i amb un interès directe en el mercat espanyol realitzarà un mínim de 10 reunions amb els expositors seleccionats. A més, l’organització ha convidat també a un millar de compradors nacionals a través del programa VIP Buyers.