RÈCORD HISTÒRIC EN 2020 EN LA COMPRA DE VI AL CANAL ALIMENTACIÓ

Comments off 191 Views1


Com era d’esperar en un any com el 2020 en què, per desgràcia, l’hostaleria ha passat moltes setmanes amb tancament a causa de la crisi sanitària de la Covid-19, han augmentat significativament les vendes de vi al canal alimentació, és a dir, a supermercats, hipermercats, grans superfícies, botigues especialitzades…

Segons les dades publicades pel Ministeri d’Agricultura, Pesca i Alimentació, les compres de vi en el canal alimentació van créixer de forma molt notable durant els primers mesos de 2020, tant en volum com en valor, amb un increment del 15,3% i un 18% respectivament. En xifres, les vendes van arribar fins als 410 milions de litres i els 1.241,4 milions d’euros, amb un preu mitjà un 2,3% superior al període anterior i situant-se entre els 2,96 i els 3,02 €/litre.

Amb aquestes dades es confirma la tendència a l’alça del valor del vi a Espanya, promoguda fonamentalment per la millora dels vins amb Denominació d’Origen, que augmenten any rere any el seu valor, Així, malgrat que tots els tipus de vi han crescut, el vi tranquil amb DO ha estat el que més ho ha fet al llarg del darrer any, gairebé un 25%, i ha estat el més comprat en el canal alimentació, amb 170,5 milions de litres, consolidant així el seu clar lideratge en valor davant el vi sense DO, que enguany ha marcat un descens tant en volum com en valor.

Pel que fa al consum total de vi a Espanya, segons les dades d’INFOVI publicades per l’Organització Interprofessional del Vi d’Espanya (OIVE), l’estimació del consum de vi tenint en compte tots els canals (alimentació, Horeca, venda online…) va baixar lleugerament dels 9,5 milions d’hectolitres, descendit així dels 11 milions d’hectolitres consumits en el període anterior.

La causa principal que explica aquesta baixada la trobem, de nou, a la pandèmia. Després de créixer en febrer, a partir de març es va registrar una important pèrdua que va durar fins al mes de juny a conseqüència del confinament i el tancament temporal de l’hostaleria, entre altres. Al juliol, amb la desescalada, es produeix un petit repunt, però la caiguda torna de nou a l’agost, sent especialment destacable durant els mesos de setembre i octubre.